Is “friends with benefits” the future?/”Friends with benefits” è il futuro?

Friends with benefits Prospectus - Click to enlarge

Friends with benefits Prospectus - Click to enlarge

(EN) In Plato’s Symposium Aristophanes explains that humans were originally round, composed of two people joined together in a perfect sphere with four arms, four legs, and two faces. Only later, Zeus cleaved them in two to punish them for their arrogance and ambition…Love collects the halves of this original nature, and tries to make a single thing out of the two parts so as to restore our natural condition. This conception of love was taken up by medieval theologians, flourished even more in the Romanticism and arrives to 21st century.

But there is a new configuration of relationships spreading among men and women of the generations born after the 70′. It’s called “Friends with benefits”:

Two friends who have a sexual relationship without being emotionally involved. Typically two good friends who have casual sex without a monogomous relationship or any kind of commitment (urbandictionary).

If you want to know more about it just take a look at this Benefit Summary Prospectus infographic and give me your opinion. I mean, “weekend brunches” are not a duty and “giving” and “receiving” are part of any kind of relationship. I totally agree on the potential though🙂.

——-

(IT) Nel simposio di Platone, Aristofane spiega che in origine gli umani erano formati da due esseri uniti, con 2 facce, 4 braccia e gambe, uniti a formare una sfera perfetta. Solo più tardi Zeus li divise per punirli per la loro arroganza e ambizione…L’amore è ciò che unisce le due metà alla loro unità originaria, rimettendo insieme ciò che era unito. Questa concezione dell’amore è stata ripresa dai teologi medioevali e si diffuse ancora di più nel Romanticismo sino ad arrivare nel 21° secolo.

Ma c’è una riconfigurazione delle relazioni fra uomo e donna che si sta diffondendo, a partire dalle generazioni nate dopo gli anni ’70. Si chiama “Friends with benefits”:

“Due amici che hanno una relazione sessuale senza coinvolgimento emotivo. Di solito si tratta di buoni amici che fanno sesso sporadicamente senza avere una relazione monogama o altri tipi di legame (urbandictionary).

Per avere altri dettagli di quali benefit si sta parlando, è utile guardare questa infografica Benefit Summary Prospectus e magari farmi sapere la vostra  opinione.  Cioè, i “weekend brunches” hanno il loro lato positivo e non riesco a vederli come un dovere e “dare” e “ricevere” li considero parti importanti di ogni tipo di relazione. Di sicuro il grafico sulle potenzialità mi trova d’accordo🙂.

One comment

  1. giadinskj

    Anche l’amicizia, come l’amore è una cosa complessa, difficile da schematizzare. Credo che non si debba cadere nell’errore di pensare che se c’è di mezzo il sesso allora tutti i sentimenti sono esclusi. I “benefici” sicuramente aggiungono un che di eccitante alla situazione ma se si è amici, veramente e non solo per fare sesso, il “dare” e il “ricevere” vengono da sè come anche il volersi bene. Poi dipende sempre dalle persone. Personalmente la trovo una piacevolissima situazione!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s