Engage first, ask for money later/ Crea legami, i soldi chiedili dopo

(EN) Fundraising for social causes is becoming more and more finely experienced and aware about the potential of social networks. The imperative is: cultivate commitments and make people connect with causes they can believe in. Barak Obama has become a successfull example in this direction and the new mindset is that there are millions of potential donors out there. One of the latest book about the subject is called Digital Giving: How Technology is Changing Charity and the author, Richard C. McPherson shows how giving money is one step removed from a social media introduction. To have a quick idea on what the book is about check this inspiring post by advergirl where i found the infographic of this post.

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(IT) Le raccolte fondi per cause sociali stanno diventando (almeno negli USA) sempre più sofisticate e consapevoli delle potenzialità dei social networks. L’imperativo è coltivare legami e connettersi alle persone attraverso campagne in cui possono credere. Barak Obama è di sicuro diventato un esempio per tutti in questo campo, e il punto di vista da assumere è che là fuori è pieno di potenziali donatori. Uno degli ultimi best seller sull’argomento si intitola  Digital Giving: How Technology is Changing Charity e l’autore, Richard C. McPherson mostra come fare una donazione sia un passo più in là oltre le relazioni nei social network. Per avere un’idea di cosa parla il libro leggetevi questo post di advergirl dove ho trovato l’infografica di questo post.

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