“1% rule” doesn’t work anymore / La “Regola dell’1%” non funziona più

advergirl pyramid - click to enlarge

advergirl pyramid - click to enlarge

(EN) The “1% Rule” emerged a couple of years ago examining the statistics of partecipation of the web. Numbers were clear: 1% of web users write, 10% interact commenting, 89% are mere viewers. Now, in 2008, things have changed and the latest statistics offer us a news scenario where 21% of web users create new content (See Advergirl scheme and post).  The researchers of Forrester have also created an interesting classification of web users that you can see at the bottom of this post.

————————–

(IT) La “Regola dell’1%”  ha iniziato a circolare un paio di anni fa quando due blogger statunitensi iniziarono a ragionare sulle percentuali di chi crea contenuti in rete rispetto a chi invece ne fruisce e basta. Facendo un po’ di calcoli emerse che ogni 100 navigatori della rete 1 è colui che scrive, 10 sono quelli che interagiscono con commenti e 89 sono semplici fruitori.  Secondo gli ultimi dati del centro ricerche Forrester queste percentuali non sono più attuali e la partecipazione in internet è aumentata e si è diversificata. I dati più interessanti li potete vedere nell’immagine della piramide, in questo post, che è opera di AdvergirlQuesta invece è la proposta di classificazione che i ricercatori della Forrester danno:

Social technographics ladder 2008

Social technographics ladder 2008

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s