Life is not easy for marketers / La dura vita dei marketer

Vodpod videos no longer available.

(EN) In the Sixties advertisers could reach 80% of their audience with only three 60 seconds TV-spot. Now the world is full of brand sceptics  because too many exchangable brands have been bombarding us for too many years. Michael Reissinger directed and illustrated the motion graphics “Short history of marketing” in this post. I know, i keep publishing “short history of” these days…😉

——–

(IT) Negli anni Sessanta i pubblicitari potevano raggiungere l”80 percento dello share con solo 3 spot televisivi da 60 secondi. Ora il mondo è pieno di scettici del brand perchè, per troppi anni, brand troppo simili ci anno bombardato con i loro messaggi senza sostanza. Michael Reissinger ha diretto e illustrato l’infografica animata “Short history of marketing” che ho messo in questo post. Lo so, continuo a pubblicare “short history of” di questi tempi…😉

UPDATE: watch it here in .movguardalo qui in formato .mov

3 comments

  1. Gio

    Per favore, abilita la lettura completa dei feed nelle preferenze di WP, altrimenti tutte le volte è necessario –e frustrante– aprire l’articolo in una nuova pagina per poter ferere i filmati…
    Infine un incoraggiamento per mantenere un blog niente male!

  2. zoescope

    ciao, grazie del commento! I feed completi sono già abilitati, anche a me all’inizio dava quel problema poi si è sistemato. prova a disiscriverti e reiscriverti. appresto, Z

  3. Pingback: Life is not easy for marketers / La dura vita dei marketer Video

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s