Web Trends from Japan / I trend del web dal Giappone

 

webtrends by iA - click to enlarge

webtrends by iA - click to enlarge

 

Information Architects has published the fourth edition of Web Trend Map, a yearly publication selecting the 333 most influential Web Domains and the 111 most influential internet people. iA team then located them on the Tokyo Metro Map choosing individual stations that complement the characters of each. Parameters are: traffic, revenue, age, ownership and buzz.  I take the Sharing Line!

——-

Information Architects ha pubblicato la quarta edizione della mappa sui Web Trends, una pubblicazione annuale in cui selezionano i 333 domini e le 111 persone più influenti del web. iA team poi le distribuisce sulla mappa della metro di Tokyo accoppiando ciascuno degli elementi selezionati con la fermata che più ha similarità di carattere (per esempio Twitter che quest’anno è sulla bocca di tutti è nella stazione di Shibuya, il quartiere frequentatissimo dello shopping e del business della capitale).  I parametri con cui sono stati classificati sono: il traffico, i guadagni, l’età, da chi è posseduto e quanto la gente ne parla. Io prendo la Sharing Line!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s